Thriatlon

Hejsan alla sportiga läsare!!
 
Just nu e jag hemma och bara chillar, sååå skönt när man har gjort saker typ heeela tiden. Men snart e det slut på min skööna dag som jag har just nu för i kväll ska jag till min kompis Sofie och sova över där! Kul, kul :D
 
Men just nu tänkte jag berätta lite om min helg. Jag åkte till min fiina och bästaste simkompis Moa och skulle tillbringa helgen hos dem.! :D Och i lördags när jag kom så hade de spansk dag, alltså att de skulle äta spanska maträtter under dagen. Till lunch åt vi cappacho (kall/kryddig tomatsoppa), yummy! :D Och jag och Moa badade i deras pool och tränade lite! :P Sen var det middag på den spanska aftonen, och jag kan säga er att det var 100% kaos i köket. Pappan lagade paella och var tvungen att hålla reda på masssor av stekpannor och sånt. Mamman skulle göra en vaniljkräm, men den tjocknade aldrig och hon sprang fram och tillbaka och kollade på receptet. Lillasystern sprang runt och undrade vad hon skulle hjälpa till med, samtidigt som hon tappade kastruller. Moa stod och gjorde marränger, hon vispade och vispade men smeten blev alldrig tjock och jag själv satt och hackade grönsaker. Det kanske inte låter så kaotiskt med det var dett. Fst det blev en bra kväll i alla fall! :D
Det avslutade med en fantastisk paella, en misslyckad efterätt som blev glass och maränger som smakade stekta ägg, och sen blev det att kolla på Musses klubbhus på spanska-1 :D Haha :P
 
I söndags så fick jag och Moa en helgalen idé! Efter att Sverige vann silver på threatlon så bestämde vi oss att vi skulle genomföra ett thriatlon vi oxå! Vi genomförde en fjärdedels thriatlon. Alltså vi simmade 450 m, deräfter kastade vi oss upp på cyklarna med badräkter på och cyklade 1,5 mil! Och sen sprang vi 2,8 km!
Det var sjuukt kul men jag kan ju säga att vi var ganska trötta efteråt! haha XD  
 
Hahaha, jag förra året på träningsläger i Sundsvall! :D <333
 
Nu ska jag äta lite lunch-! :D
Kärlek till er! <333 PUSSSS
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0